Monday, July 16, 2012

Kau nampak apa aku nampak?


I
Dulu aku rasakan akulah manusia terhebat.
Sudahnya aku terduduk sendiri merenung hakikat kejadian.
Aku tak nampak kita berbeza.
Melainkan aku dengki kalau kau buat amalan tak ajak aku.
Sebab aku tahu bezanya kita pada taqwa.
Biarpun taqwa itu yang menilai cuma Dia.
Paling kurang kau kerah aku kan?
Pahala pun kau dapat.
Biar sama-sama meraih syurganya.

II
Menangis aku dengar si Sami Yusuf ni.
Tetap makan dalam walau dah dengar berulang kali
Entah.
Aku susah nak cakap banyak sekarang.

"Aku tahu kau kuat. Setiap hari aku doakan kau"

"Aku sayang kau weh"

No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords