Monday, July 16, 2012

Macho sungguh?

I
"Kau tahu, aku 'letih' gila"

"Kau tipu aku ke apa ni?"

"Aku failed weh. While aku tahu aku boleh buat lebih hebat"

"Dengan keadaan yang sangat menguji kau, aku tak rasa kau failed pun. Aku nampak kaulah kawan aku paling gagah"

"How would you define success? Aku tak payah bagi tahu kau kan?"

"Hurm."

II
"Kenapa akak sangat gagah?"

"Sebab akak dah penat menangis"


III
"Just let it out. Tak payah berlagak macho sekarang"

"Do you think I would let it risks myself again? You've seen how all the grief and sorrow pass by kan?"

"Verily after each difficulty there is relief"

"Mana relief? Tak nampak. Lambat sangat kenapa?"

"Kau siapa weh? Kau hamba je weh. Sedar diri sikit. Nak mengarah pulak. Ikut suka Dia la nak lambat ke cepat, Dia Tuhan. Kau hamba!"

"Hurm okay. Lupa kejap"


Hakikatnya mana kau letak Allah?
Bukankah orang yang beriman itu sabar bila diuji.
Bukankah orang yang bertaqwa itu bahkan bersyukur walau diuji.

Kecewa kau sebab apa?
Marah kau sebab apa?
Bengang kau sebab apa?

Kalau kerana Allah memang aku boleh terima. Tapi ni. Nak aku sepuk ke apa?

Weh, mana jiwa besar kau?
Mana jiwa harapan ummah yang kau galas selama ni?
Mana?

No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords