Wednesday, January 27, 2010

"saya mahu kahwin"



saya masih ingat saat itu. dia bersuara dengan penuh yakin~

"saya mahu kahwin "
"saya akan pastikan dia bahagia"
"saya yakin saya akan kahwin"

"kamu pasti kamu akan kahwin?"
"siapa yang menjamin kamu akan kahwin?"
"siapa yang akan menjamin kamu masih hidup esok hari?"
"jadi apa jaminan kamu yang kamu akan hidup hingga kamu kahwin?"

[uhu~ini bukan saya]

terasa dialog ini sangat menarik. dalam satu "talk" bersama seorang tokoh. bicara tentang masa hadapan. bicara tentang cita-cita. bicara tentang impian. bicara tentang wawasan

"urm,cam knal pakcik ni"
"org kampong kite la~"
"kampong orkid city terchenta. uhu~"

[sape ntah yang tak fokus ni?]
[sila fokus dalam kelas ok!]


pernah seseorang berkata kepada saya
"ana hanya mampu merancang"
"berdoalah agar ia akan menjadi kenyataan"
"yerp.kerana DIA sebaik-baik perancang"
[moga kamu masih berusaha dengan rancangan kamu!]

tiada kejayan yang datang tanpa usaha
tiada usaha yang datang tanpa impian
impian itu angan-angan bukan?
juga cita-cita
juga wawasan
juga harapan
tapi jangan dilupa pada penguasa dunia
semua terletak pada kuasa-Nya
kejarlah semua impian itu
berlarilah mengejar cita-cita itu
tapi jangan dilupakan hak yang maha satu
sentiasa bergantung harap pada-Nya
biarpun sampai satu ketika,
kita terjatuh

malah terjatuh lagi
lebih lagi
dan lagi
sakitnya pasti
kekalkan kepercayaanmu pada si DIA yang AGUNG
kerana dia berkuasa atas segalanya
dia bisa menjadikan keajaiban
biarpun pahit yang kau telan
biarpun parah luka yang dialami
sentiasalah berada dalam naungan-Nya~


"hidup ini perlu ada pahit dan manisnya"
"baru hidup nampak sedap dan lazat"
"yerp.seperti makanan yang cukup manisnya,cukup masinnya,cukup masamnya"
"yang manis itu fitrah yang disukai oleh semua"

"tapi kita jarang untuk belajar menelan yang pahit"
"jadi belajarlah
,sayang~"

manis.creamy [dah lama tak buat fruit tart]



yum~!

nak jadikan hidup sedap macam semua ni?

Monday, January 25, 2010

khabar dari suster~

kaki anda tak patah . tapi injury pada ligament sangat dalam . sila simen kaki anda

"simen ade kat hardware kan?"
[sorg mamat bersuara]
"dush"
[bagi jelingan maut skit]

do pray best for me~

Sunday, January 24, 2010

hati.bola.perasaan



hati tu kan macam bola..
kejap baik

kejap sedih

kejap gembira

kejap sensitif

kejap marah

kejap dengki

kejap takde perasaan

[ish,kte tak bleh la ngn derg]
[even tgk name derg kt mne-mne pn tak leh]
[tgk blog derg lg la sakt ati]

juga
bisa meremukkan yang lain..
dan yang selalu..bisa menceriakan yang lain..

"jadilah bola yang boleh dikawal"
"jadilah bola yang hebat di padang"

jika mahu membenci..
bencilah dia kerana akhlaknya bukan kerana dirinya
jadi
bencilah akhlaknya bukan keseluruhan tentang dirinya
sayangilah dirinya kerana dia juga sebahagian dari kita~ loving is caring??
>>learn how to care..

Thursday, January 21, 2010

sehari selepas hari itu


mode :
-tak suke tongkat
-nak balik MH-i
-kaki dah surut bengkak

tahun ni hadiah pertama ialah "tongkat"
bukan "wand" harry potter
bukan tongkat orang tua
[biarpun saye dah makin tua]
saban tahun "hari itu" adalah hari yang syahdu
tapi ada yang berjaya yang menceriakan [luv ya!!]
[uhuh.atau kerana dia yang menangis risaukan saye?]


saye tau saye makin tua
tahun depan saye dah masuk "era puluhan"
saye tau ramai yang meraikan saye ke "era" itu

"enti dah tua~"
"die lagi tua!"
"ana 19 lagi la~"
"tahun ni 20! sedar diri skit"
"at least ana stil belas-belas"
"pg bace buku! esk nk pekse~!"
[tu pun nak gaduh kan?? tapape tul ]

tiada ape di fikiran
[hanya..kakiku bile nak baik ni..]

kaki : dah nak baik la ni..
saye : tak baik-baik pun..knape sakit lg??
kaki : sikit lagi k aisha~
[saye dah boleh bertatih!]

Monday, January 18, 2010

me home??

Huhu~welcome home

A sudden welcome then..guess what I’ve some injury..


“cani ek nak trun?”

“huhu..i try my best..”

“hoho..my kaki!”

“cannot move la..”

[I thought sakit sikit je. But then cannot move at all!]

Berusaha tenangkan hati..

[cool down aisha~tarik nafas..fuh..]

Sampai je kat bawah..cabut kasut..

“walla owh..bapak besa cam bola kaki ni..”

[huhu..a new ball grow on my ankle!]


First experience sakit cani..

Boring yang teramat terlantar kat katil je

Kurang-kurang pun bleh mengensot around the katil je..huhu..

Doakan kebosanan ini tak berlanjutan! Moga kaki ini cepat sembuh agar ku bisa melompat dan memanjat lagi! [ tak serik!]


“huhu..got injury..”

“nangis tak?”

“tak la! Org kuat tau!”

*wink*

p/s :

>> My friends there,

[nenek,broy,s’ma’-square,c-t,fyra,bieha,mar-cube,syahidatain,bella-edward,teyqa,musliha, zatiey, adiey]

thanks a lot banyak tolong aritu..continue our journey! Pray best for me! Nak balik ikut korg!

>> Hani, sorry for leaving you alone..jg derg baik2 k?

>> Fida’-team members..jgn nakal2..jgn gado2..miz u gals!

>> all the bro + sis, [ustz kay,abg iqbal, kak hana’,kak erit]

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords