Wednesday, January 27, 2010

"saya mahu kahwin"



saya masih ingat saat itu. dia bersuara dengan penuh yakin~

"saya mahu kahwin "
"saya akan pastikan dia bahagia"
"saya yakin saya akan kahwin"

"kamu pasti kamu akan kahwin?"
"siapa yang menjamin kamu akan kahwin?"
"siapa yang akan menjamin kamu masih hidup esok hari?"
"jadi apa jaminan kamu yang kamu akan hidup hingga kamu kahwin?"

[uhu~ini bukan saya]

terasa dialog ini sangat menarik. dalam satu "talk" bersama seorang tokoh. bicara tentang masa hadapan. bicara tentang cita-cita. bicara tentang impian. bicara tentang wawasan

"urm,cam knal pakcik ni"
"org kampong kite la~"
"kampong orkid city terchenta. uhu~"

[sape ntah yang tak fokus ni?]
[sila fokus dalam kelas ok!]


pernah seseorang berkata kepada saya
"ana hanya mampu merancang"
"berdoalah agar ia akan menjadi kenyataan"
"yerp.kerana DIA sebaik-baik perancang"
[moga kamu masih berusaha dengan rancangan kamu!]

tiada kejayan yang datang tanpa usaha
tiada usaha yang datang tanpa impian
impian itu angan-angan bukan?
juga cita-cita
juga wawasan
juga harapan
tapi jangan dilupa pada penguasa dunia
semua terletak pada kuasa-Nya
kejarlah semua impian itu
berlarilah mengejar cita-cita itu
tapi jangan dilupakan hak yang maha satu
sentiasa bergantung harap pada-Nya
biarpun sampai satu ketika,
kita terjatuh

malah terjatuh lagi
lebih lagi
dan lagi
sakitnya pasti
kekalkan kepercayaanmu pada si DIA yang AGUNG
kerana dia berkuasa atas segalanya
dia bisa menjadikan keajaiban
biarpun pahit yang kau telan
biarpun parah luka yang dialami
sentiasalah berada dalam naungan-Nya~


"hidup ini perlu ada pahit dan manisnya"
"baru hidup nampak sedap dan lazat"
"yerp.seperti makanan yang cukup manisnya,cukup masinnya,cukup masamnya"
"yang manis itu fitrah yang disukai oleh semua"

"tapi kita jarang untuk belajar menelan yang pahit"
"jadi belajarlah
,sayang~"

manis.creamy [dah lama tak buat fruit tart]



yum~!

nak jadikan hidup sedap macam semua ni?

2 comments:

+akufobia+ said...

memaniskan dari segala yang pahit,masam,sakit,duka,sedih..(blablabla.)..bila segala kekusahan dihikmahkan.

Muslihah said...

eh, buku nota kak aisyah ke yg page blkg skali ade tulis pasal dialog 'sy yakin sy akan kawin' tu? dlm english klu x silap.. sy jumpe kat mh-i.. xde spe ngaku tu die punye buku..

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords