Tuesday, April 12, 2011

i dont know why.

istafti qalbak.
-mintalah fatwa dari hatimu.

saya susah nak buat jahat kat orang.
kalau buat jugak nanti saya sendiri yang sedih.

apa barang nak jadi malaikat sangat.
damn.
hati aku tak tenang lah weh!

banyak benda yg kita tak tahu.
jangan pernah berasa diri hebat.
kau takkan pernah tahu rahsia DIA.

paling penting.
ini pesan arwah atuk saya.
kepada ayah.
dan sekarang kepada saya.
kemudian kepada kalian.

buat baik takkan pernah rugi.
bersabar takkan pernah rugi.
hidup memang susah.
biarlah sebenarnya orang tak tahu dalam dada ilmu kita tinggi melangit.
biarlah orang tahu harta kita berkoyan-koyan.
biar orang tak tahu ayat al-quran mengalir dalam darah.
ilmu itu bukan pada kaca mata yang tebal.
bukan pada serban sekodi.
personaliti kamu.
itu lebih penting.
sikap kamu.
yang penting jangan buat jahat.
tak perlu berlagak tayang sana-sini.
kerana yang itu semua akan pergi.
yang akan kekal cuma kebaikan.
moga diterima Tuhan.

No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords