Friday, July 8, 2011

dalam bayangan.

dulu saya ada junior yang sangat taksub.
bukan nak perasan sangat.
tapi tu memang habit dia dengan orang-orang ada ciri seperti saya.

and i used to call her as "CCTV"
*jahatkan?
sorry but i'm not the one yang kau boleh nak menggedik selalu.
saya akan berusaha lari sejauh mungkin dari dia.
hee.sori dik.

and one day i told her,

adik, memang betul kita perlu cari contoh yang baik untuk kita ikut.
tapi bukan duplicate her 100%
tak perlu tiru brand tudung,gaya tudung, brand pencil case.
ape jadah benda kecik-kecik semua tu.
and tak perlu jadikan diri awak sebijik sejibut cam diri dia.
tak perlu nak intai every single step yang orang tu buat.

just be yourself.
be yourself sayang.
ambil apa yang baik and serapkan dalam diri.
bukan menjadikan diri macam kembar dia.

even you put the same name.
even you train the same experience as her.

sungguh hargailah setiap kewujudan.
mereka punya keistimewaan tersendiri.
just improve your potential.
improve your iman.
improve your taqwa.

dulu masa zaman kecik-kecik ada jugak obses dengan kakak senior.
biasalah hidup asrama ni kan.
tapi saya tak rasa saya obses sangat.
cukup untuk tahu apa yang menjadikan kakak ni hebat.
belajar untuk jadi hebat seperti dia.
bukan dengan menjadi diri dia.

berhenti hidup dalam bayangan.


No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords