Thursday, April 12, 2012

kimia

Tadi sebenarnya blogwalking di blog rakan-rakan seangkatan. Kehidupan di asrama mungkin memang membuatkan junior-junior berasa takjub dengan senior-senior. 

Macam Nur Farah Aisyah, classmate di Sekolah Rendah Islam Hira' dulu, kata dia :


Saya sentiasa tidak pernah gagal untuk 'cemburu' pada wanita-wanita yang solehah dan hebat. Setiap kali menjumpai insan-insan seperti itu, pastilah akan terdetik di dalam hati kecil saya, "Aku mahu jadi sebaik dan sehebat orang itu".

Sebagai muslim yang dimuliakan dengan Islam yang hebat, kita memang perlu menjadi hamba yang berjiwa besar, dan memaksimumkan potensi kita bukan? Tiada masa lagi untuk kita merasa rendah diri dan iri hati dengan kehebatan-kehebatan orang lain, sebaliknya ia perlulah dijadikan dorongan dan motivasi untuk kita juga menjadi hebat, kerana hakikatnya kita semua ini adalah bersaudara, dan sama-sama berjuang di jalan Allah bukan? :)

Subhanallah, thank you sisters for being an inspiration for me! I will not wish to become you, but I'll try harder to become the best version of me! Everyone is unique and special in her own way, so be thankful, alhamdulillah! ♥


Ya, itulah yang hati kecil ini rasa! Sampai hari ini entah mengapa rakan-rakan seangkatan ini juga yang selalu menguatkan hati di kala lemah, di kala resah, di kala gundah. Berjalan-jalan di blog senior seakan ada suntikan semangat membara. 

Moga Allah redha cinta kita semua <3

1 comment:

Zahidah said...

Moga cinta menjadi saksi untuk sama-sama ke syurga Ilahi. :)

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords