Thursday, May 3, 2012

think it as a whole

I
Rindu belajar subject science especially biology. Kadang-kadang hingga menangis sendiri


II
Semalam berjalan di kota. Berjalan selangkah dua. Membina kembali cita-cita


III
Benar sekali kalau difikir soal hati sendiri tak mampu untuk ke mana sekali pun kerana hidup itu sendiri adalah perjuangan. Bukan lah semata-mata sebuah episod cinta atau sebuah episod duka. Tetapi sebuah hikayat menuju cinta Dia.


IV
Aku tahu kamu menangis di situ. Aku tahu. Alhamdulillah. Sesekali dia perlu keluar melihat dunia.


V
Sedari hidup ini adalah perjuangan maka kata tekad itu perlu.

"I've so much things in my mind. Acane?"

"Suruh dia beratur ambil nombor giliran"

"Kita tak mampu nak puaskan hati semua orang atau penuhi semua kehendak sendiri"

Ada banyak peluang yang hadir di depan mata tapi bukan semua boleh jadi milik kita. Tentukan tekad. Berjalan di atasnya sambil memohon petunjuk Dia.


VI
Semalam aku cicitkan ini

"Aku cakap dengan orang memang hebat. Moga-moga orang itu jadi cermin untuk aku. Biar aku hebat sama"




"Kesesuaian jiwa yang sejati adalah kecocokan akhlak, persamaan jiwa, kerinduan satu jiwa terhadap jiwa yang cocok dengannya. Cinta bukan kerana keindahan dan yang nampak di mata tetapi kerana yang menyatukan hati dan jiwa" - Ibnu Qayyim

No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords