Sunday, January 30, 2011

yelled at her.come out please.

i've planned for this post couple of years back.but just got the strength. the strength to stand still. strength to yell,begging her to come back.

di situ saya merancang.

2003,darjah6

saya menangis kerana risau UPSR.
saya menangis dapat adik bongsu.
saya risau dia kuat menangis ganggu saya belajar
*otakku belum berkembang.hahaha
tapi sebab dia comel saya pun cair.hahaha
dan dia tak kuat nangis.
alhamdulillah i got the point. 4A 1B
tak puas hati jugak tu.tapi belajar untuk redha.

2004,form1

naik form1 saya dah mula risau untuk masuk U.
orang kata saya dah kena plan hidup saya.
dah kena start doa suami soleh.hahahaha
*seriuosly,ustazah saya yang pesan.

saya mula serious.
saya mula plan.
medic,University of Ain Shams, Cairo, Arab Republic of Egypt.
impian saya specific. saya atur langkah.

saya juga tamat 30juzu' secara tidak dirancang.
itu adalah perancangan tiba-tiba.
saya tak sangka saya mampu.
saya tak sangka.
sangat tak sangka.
saya rasa saya rugi kalau tak ambil peluang depan mata.
pengakhirannya,alhamdulillah.

saya teruskan langkah.
dengan azam dan tekad yang sangat kuat.
0.3% sangat bermakna bagi saya.
itu di kala form2 saya bergaduh dengan orang yang berbeza 0.3% dengan saya.
hahaha.
saya tekadkan hati.saya mesti dapat 9A+5A
saya berjuang untuk itu.
saya dapat rasakan tiap langkah ke arah 9A+5A itu.
saya tak mahu tidur.
saya makan sambil tengok buku.
saya kemaruk 9A+5A.
alhamdulillah belum keluar result saya dah rasa 9A menghampiri saya.
ye,saya tak dapat yang 5A itu.cuma 4A.
yang 5A itu saya perlu 90% ke atas.dan kami terpedaya dengan helah cikgu kami.huhu
*lain kali baca semua topik ye! jgn baca spot topik je
yeah i got the 9A's n 4A's.alhamdulillah

usai PMR mula sedikit celaru.
saya perlu lebih serious untuk SPM.
lepas PMR saya terus tuisyen SPM.
mula buat nota sejarah dan subjek-subjek membaca.
ya,semangat saya sangat membara.

saya dipindahkan.
jejak pertama dan kedua.
saya mula rasa aura yang tidak baik.
deria saya gagal mengesan jejak kejayaan.
saya jatuh.
dan jatuh.
dan jatuh.
itu sangat perit.
dua tahun saya menderita.
tiap malam saya berharap untuk bangun tidur dari tempat lain.
dan tiap kali itu juga saya kecewa.
kecewa saat saya celik.
kecewa kerana masih di situ.
ujian datang bertimpa-timpa.
saya rasa hilang segalanya.
di situ saya belajar untuk telan yang pahit.
untuk terima yang pedih.
dan seperti yang dijangka pengakhiran zaman persekolahan adalah sangat pedih.
saya hilang.
hilang dalam diri sendiri.
that's not me.
that's not aishah binti ismail.
aishah ismail was in somewhere.
i yelled at her to come.
but she seems like cant do anything.
but here something happen.
HE send me the miracle.
i know it's the miracle.
dia hadir saat semuanya pedih.
dia hadir saat semuanya menyakitkan.

kini.
langkah saya bermula semula.
saya kena bangkit.
biarpun payah.
biarpun susah.
biarpun lelah.
i want to pull the real aishah ismail out!
mula semula dari bawah.
takpe.
Allah suka lihat kita berusaha.
Kejayaan itu hanya manis bila usahanya penuh jerit lelah.

come out aishah!!!

2 comments:

Asma' said...

yeah! kak aishah boleh! rasa sgt bersemangat baca post ini :) tq~

HUMAIRA' said...

ohh very unexpected! actly cam risau kalau membosankan.huhu. but i'll cry ervytime ingt blk bnde ni.huhu. nyway thnx asma' for the visit :)

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords