Friday, November 11, 2011

kerana cinta

hidup manusia banyak dipengaruhi oleh keadaan sekelilingnya.

"kak, jangan bagi kita menuruti waqi', tapi biarlah waqi' menurut kita"
*waqi' = surrounding

dulu saya punya cinta yang agung.
cinta kami sangat kaya.
terasa seperti melimpah-limpah kasih sayang dan cinta.
cinta yang kami berjanji untuk bersama melangkah ke syurga.

"laling, could u be my pompom girl for mathurat and qiam?"
"sure habebateeyy!"

"knape u tak suke bermanis muka dengan guys?"
"well u know the answer"
"oh yeah, only for your husband soon"

nah. cinta itu terlalu suci untuk dicemarkan.
cinta yang biar berlandaskan redha dan kasih-Nya


aku tak tahu apa yang mahu dikisahkan.
melihat mereka buat aku terimbau kisah silam.
melihat mereka buat aku terasa tua.
news feed penuh orang kawin and dapat anak.
tak sedar diri dah kena matang.

"dik, skola kat mane?"
"huh? saye dah masuk universiti cik alhamdulillah"

driver taxi yang memunahkan perasaan bajet matangku.

takpela. matang itu bukan hanya pada usia dan wajah.
ayuh, kalian yang merasakan sudah layak untuk matang.
letak cinta pada tempatnya.
selalu la bertanya pada hati, di mana Allah di hati kita

2 comments:

zahidah said...

Akak banyak sangat tapis la ke-sweet-an cerita akak. Let it out! Hooyah!

Aloo kite ni orang tanya dah kerja ke. Kekeke. Tua benor muka. :P

HUMAIRA' said...

ohoo. kena panggil lori gula biar tumpah selalu.keke

*nampak sgt dah matang tak reti gedik mengade sgt tp bajet je gedik.well, u'hve see the outside n inside me kan.

muka kite responsive pd surrounding. kdg jd comel tak matang, kdg jd mcm mak org, kdg selekeh je =.=

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords