Friday, December 16, 2011

saya tak suka ustazah

video single terbaru kumpulan mirwana.





"tolong jangan panggil saya ustaz" kata dia.

usai itu saya bertemu mata ke mata dengan dia.

"saya hafal quran alhamdulillah tapi saya suka rap. acane tu xifu?"

gelak terburai.
ada makna tersembunyi.

di hujungnya,

"see you next week ha!"


ustaz atau ustazah bukanlah title yang sesuka hati boleh ditabalkan kepada sesiapa.
bukan juga sesenang dengan segulung ijazah syariah dari universiti agama terkemuka dunia. ada saja yang masih mencarut menghembus asap rokok hatta sudah peroleh ijazah agama peringkat tertinggi.

No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords