Wednesday, March 21, 2012

dia yang bernama pagi

Ini kisah semalam.

Pagi itu satu entiti.
Birunya dia.
Hijaunya dia.
Unggunya dia.
Putihnya dia.

Masing-masing punya makna tersendiri untuk direnungi.
Melihat sang mentari naik ke langit.
Menyinar seluruh pelosok bumi.

Ada dihiasi burung berkicau riang.
Angin lembut membuai jiwa.

Subhanallah hebatnya Pencipta ini.
Hebat sangat ya Allah.
Wallahi hebat tak tipu.
Serius.

Pagi itu sengaja aku bangun awal dari biasa. Aku buka tingkap seluasnya. Terasa aura spektrum warna pagi meresap dalam diri. Dalam kepekatan oksigen dinihari. Aku rasakan tenang yang damai.

Itu tenang yang aku tagihkan.
Ketagih!

Aku impikan bermunajat di bawah langit. Berlantaikan padang luas. Terasa embun lembut menyapa pipi. Teringat pada solat berjemaah menghadap pantai tahun 2003 dulu. Pasti lebih indah solat subuh di tepi pantai. Berderu ombak berlari memukul pantai. Bertasbih memuji memuja nama Allah sambil terbit mentari di hujung ufuk.

Subhanallah.
Subhanallah.
Subhanallah.





No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords