Monday, June 3, 2013

cinta di atas segala cinta

"The kind of feeling when everything you’re used to has been ripped away. Like there’s no more gravity, and I’m left to drift in outer space with no idea where I’m going."
Sputnik Sweetheart

I fall a lot. I cry too much. But later i found pain is always inevitable and suffering is optional. I choose not to suffer anymore. I should not ever turn back. Always believe in Allah's love. There're just so much to explore, so much thing to be grateful. It's not the end of everything. 
Melatih diri untuk memaafkan. Mengenang yang pahit hanya akan menjadikan sesuatu itu makin pahit. Redha. Yakin. Semua ini rancangan Allah yang terbaik untuk kita. 

Melihat ke hadapan dengan positif.
Doa.
Yakin.
Pasti semuanya yang terbaik.

"Hope, however, is limited, and generally abstract, while there are countless trials, and they tend to be concrete."
1Q84

Keikhlasan.
Kesetiaan.
Terbukti hanya bila diuji.

Terus teguh dan yakini pelangi yang indah di hujungnya.

Dan alhamdulillah. Dia beri aku sesuatu yang tak mampu aku ungkapkan melainkan merasakan hadirnya Dia dalam setiap denyut nafasku kerana Dia dengar setiap satu rintihan hati ini. 

"Apa awak buat lepas tu?"
"Sempurnakan maratib amal, sempurnakan tanggungjawap yang tergalas dan menjadikan diri terlalu sibuk dengan itu semua"
"Bahagia?"
"Ada masa jatuh lagi dan kadang lebih teruk tangisnya cuma cuba memaknakan lagi lafaz saban hari sesungguhnya hidup dan matiku hanyalah untuk-Mu"
"Dan dia hadir?"
Senyum.

Saat mula mengerti bahagia yang dicari bukanlah bahagia di hati milik sesiapa. Tetapi bahagia saat hadirnya cinta yang sejati. Cinta di atas segala cinta. Saat itu lengkaplah cinta di hati ini dan tak perlukan cinta yang lain.

"Syukur dan pujilah nama tuhanMU, kamu cuma diuji dan tidak dipalingkan. Biar perit seribu tahun pun diuji asal jangan dibalikkan hati ini dari petunjuk dan cahaya-Nya"



No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords