Monday, June 10, 2013

tak pernah lelah cuma melepas gundah

mungkin aku patut patah balik.
tidak.

nafas perjuangan ini mengalir sejak aku cuma segumpal darah.
bagaimana mungkin aku berpaling arah.

ya.
aku pejuang.

untuk apa dididik penuh basah.
kalau bukan untuk berjuang gagah.

mungkin hari ini aku di bawah.
tapi bukan bermakna kalah.

tak pernah lelah.
cuma melepas gundah.

kejayaan hakiki hanya cuma satu.
berhimpun kembali di situ.
kampung kita.

dan hidup ini cuma dua jari.
cuma selang azan dan iqamat.
biar tersungkur lari.
biar mulia tamat.

aku genggam.
aku hadam.
biar teguh.
tanpa rapuh.




No comments:

 
to the fullest of life. - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords